eerste week zit erop... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu eerste week zit erop... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

eerste week zit erop...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia allemaal,
Ik ben nu ruim een week op Curacao en begin aardig me draai te vinden hier. Het was een drukke week was op werkdagen bij Betesda te vinden en heb daar bij diverse activiteiten geholpen en besproken wat ik precies kan gaan doen.

Voortaan ga ik op maandag, dinsdag '' in het wit'' (dus verplegen en ze starten hier om 6.30 uur, ik zal in Nederland nooit meer zeuren dat ik zo vroeg moet beginnen) en woensdag en donderdag mij bezig houden bij het verder ontwikkelen van belevingsgerichte zorg. Dit ga ik samen met een andere vrijwilligster doen en het activiteiten team van het huis.
Dit houd in dat we activiteiten aan gaan bieden om bewoners die niet aan de reguliere actviteiten mee kunnen doen, zoals bewoners die slechtziend, slechthorend of weinig prikkels kunnen hebben. Maar ook dat we de leefruimte gezelliger gaan maken door het huiselijker in te richten.
Ook word er gestart om een snoezelruimte te creeeren, zo kunnen bewoners meer beleven (want ook hier liggen veel ouderen de hele dag te suffen)

De afgelopen dagen heeft het af en toe geregend, dan zie je een hele donkere lucht aankomen en dan komt het even met bakken uit de lucht. Ik was vrijdag net op tijd thuis om te voorkomen dat ik nat zou worden.
zaterdag overdag heeft het ook een tijdje geregend maar gelukkig niet heel hard,want ik was op het strand samen me Bianca.
Vannacht heeft het flink geregend, maar daar heb ik niks van gemerkt omdat de airco genoeg geluid maakt om daar over heen te komen.

Zaterdag ben ik de hele dag op pad geweest met Bianca. Eerst moest Bianca naar een solicitatie bijeenkomst van de Albert Heijn die nog een vestiging gaat openen op Curacao. Die bijeenkomst was bij een beachclub ik was lekker gaan zitten had me drankjes besteld. Wil ik gaan afrekenen omdat we weg gingen. hoefde ik niets te betalen want ze hadden alles op de rekening van de Albert Heijn gezet, hierbij bedankt AH voor het goedkope drinken. Daarna gingen we richting Salina om even te shoppen. Bianca had shirtjes nodig en ik wilde een witte lange broek voor op het werk maar die helaas niet gevonden wel 2 leuke t-shirtjes en een petje.
We zijn even bij DA drogist geweest om nieuwe afterbite gel te halen. Die vervelende muggen hadden me benen flink te pakken en jeuken.
Gelukkig word het nu minder en met super antimuggen spray gaat het nu goed.
's middag naar het strand geweest en heb ik gesnorkeld. Helaas besloot mijn camara om er mee op te houden dus voorlopig even geen foto's meer.
Op de terugweg naar huis kwamen langs een heleboel flamingo's echt mooi en ze stonden om best dicht bij de weg.
's avonds nog een spelletje gespeeld met Bianca en Sabine en daarna lekker gaan slapen.

Vandaag was het namelijk al weer vroeg dag. om 8 uur ging ik op pad om op tijd bij de kerk te zijn. Ik ging met een klein busje voordeel die rijden er veel maar je moet wel net een tegenkomen. Gelukkig kwam er snel een en was ik dus al om kwart over 8. De kerkdienst vind plaats in een bioscoop vlakbij de boulevard achtig iets. Heb daar even over de zee uitgekeken. Daarna ben ik terug gelopen naar de bioscoop waar een starbucks naast zit daar een cappuccino gedronken. Een beetje onwennig ging ik naar binnen waar ik eigenlijk meteen door de pastor werd ontvangen en me vertelde waar ik moest zijn omdat er ook een spaanstalige dienst ging plaats vinden.
En dan loop je een bioscoopzaal in waar je een kerkdienst gaat houden. Dus aanraden voor Nederland relaxte stoelen plaatsen in je kerk.
De inhoud was eigenlijk niet heel anders behalve dat het wat meer swingde dan in Nederland. Werd eruit de opwekking en live@opwekking gezongen.
De weg terug met het busje was een soort sightseeing.
Mensen stappen in het busje zeggen waar ze naar toe moeten en het busje brengt je er naar toe. Deze busje hebben geen vast route wel vast hoofdpunten waar ze langs rijden.
Je ziet dan van alles onderweg van de grote hotels tot de wijken waar de lokale bevolking woont.

Nou dat was het denk ik wel weer.
Ayo

  • 07 Oktober 2012 - 19:22

    Ntalie:

    Ah fijn anne da je zo snel toch al je draai gevonden heb,n leuk dat je daar ook een kerk(bioscoop) weet,waar je je fijn voelt. Liefs uit Natalie Karel Dion Jersey Denver

  • 07 Oktober 2012 - 21:40

    Lise:

    Leuk om te lezen Anne!! Ik kijk uit naar je volgende verslag :)

  • 07 Oktober 2012 - 22:32

    Saskia Boumillane:

    Bedankt Anne voor je verslag. Is erg leuk om te lezen en een beetje bij te blijven met wat je allemaal doet in dat verre land. je manier van schrijven is ook fijn om te lezen.
    Groetjes van Saskia, Wendy , Rick en Sami

  • 11 Oktober 2012 - 23:00

    @@d:

    Lekker lang geskyped met je gisteren; gaan we binnenkort zeker nog een keertje doen...

  • 11 Oktober 2012 - 23:00

    @@d:

    Lekker lang geskyped met je gisteren; gaan we binnenkort zeker nog een keertje doen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 11266

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: