het '' gewone'' leven begonnen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu het '' gewone'' leven begonnen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

het '' gewone'' leven begonnen

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi allemaal (goede middag want ik schrijf het 's middags),
hebben jullie het weekend in Nederland overleeft?
ik die in Curacao wel! Zaterdag poging uitslapen.... half 6 wakker :( , toch blijven liggen omdat half 6 te vroeg is om je bed op je vrije dag te verlaten.
Na het ontbijt boodschapjes gedaan en heerlijk een middag op het strand vertoeft met mijn gezellige huisgenoot Bianca en lekker gezwommen en een broodje KROKET! gegeten!!
Op de terugweg gestopt om flamingos te spotten ze wouden alleen niet gezien worden (buiten bereik van de camara)
Eenmaal weer thuis eten gemaakt pasta met sla, groene paprika en tonijn.
's avonds zijn we nog ff naar Cabanabeach geweest waar je relaxt op banken kan hangen en wat drinken (helaas veel muggen en helemaal lek geprikt:(, de muggen zijn ook een stuk agressiever, maar nieuwe antimuggen spray gehaald hopelijk werkt het)

Zondag ochtend rustig aangedaan en ff lekker met me mama geskypt was leuk! Maar mis ze wel!
s'middags naar Sint Joris geweest om te suppen maar het waaide te hard dus ben ik gaan gollfsurfen dat was best heftig na maar 1,5 uur les in Nederland, maar super leuk heb iedergeval 1 golf goed gepakt. Het enige nadeel was dat je een flink stuk moest peddelen om bij goede golven te komen.

Maandag ochtend naar Wereldstage geweest voor een info praatje dat je voorzichtig moet zijn en netjes moet gedragen.
's middags bij Betesda geweest. We moesten 45min. wachten tot we eindelijk het gesprek hadden. Het was een kort maar leuk gesprek.
Ik ga voorlopig meehelpen bij de activiteitenbegeleiding voor de psychogeriatrische bewoners (bewoners met alzheimer en vasculaire dementie)

Dinsdag ochtend echt begonnen. Val met neus in de boter want het is Siman di Kultura (week van de cultuur). Er was een demonstratie over de Lensoe (de antiliaanse/afrikaanse hoofddoeken), het zien was leuk, maar het verstaan was niet te doen. Af en toe dacht ik dat woord ken ik maar ver kom je dan niet. Maar het is echt een nog onbegrijpbaar manier van knopen enzo.
Verder kreeg ik een rondleiding door het huis, aan de ene kant lijkt het best wel op Nederlandse verpleeghuizen maar toch ook weer totaal niet. Je ziet bekend energie+, protiene+ drankjes, dezelfde catheterzakken, postoelen en tilliften maar de rest is zo anders qua gebouw.

Morgen ga ik voor het eerst vroeg beginnen. Ik ga om 8uur beginnen om te helpen bij het ontbijt project en later de ochtend weer een speciaal Siman di Kultura activiteit maar weet nog niet wat.

Misschien wel fijn om voor jullie te weten. In het weekend was er een gespannen sfeer ivm de demisionaire en de interim regering. Hier heb ik gelukkig niks van meegekregen. Was wel het gesprek van de dag op Curacao.

nou dat was weer een stukje vanuit Curacao



  • 03 Oktober 2012 - 15:11

    Cisca:

    Lieve meid, wat heerlijk om te lezen hoe het met je gaat - net of we samen zitten te kletsen. Ik ben wel een beetje jaloers, hoor: het is hier in Boston koud en nat!

    Zo breng jij (en je verhaal en fotos) zonneschijn in ons leven! Dag lieve Anne - geniet lekker!
    Cisca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 11270

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: