de tijd vliegt voorbij!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu de tijd vliegt voorbij!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

de tijd vliegt voorbij!!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia i bon wikent!
En weer is er een week voorbij!
Afgelopen weekend was lekker relaxt. Zaterdag gingen we naar de La Curacao (een soort mega action) waar we gingen kerstshoppen. Want de kerstboom moest nog even versiert worden. Onze boom heeft goude balletje, zilveren sterre en rood/zilveren slinger kortom heel mooi versierd. Op mijn facebook zijn fotoos van de boom en mijzelf.
's middags gingen we heerlijk naar het strand! ons favoriete strand Kokomo Beach.
's avonds hebben we een kerstfilm gekeken was wel een beetje vage film. 12 dates at Christmas.

Zondag ochtend ging ik eerst naar de kerk. De stroom viel steeds uit in de bioscoop waar de dienst was. Dus werd de dienst samen met de Spaanse gemeente gedaan. Kortom zingen in Nederlands, Papiaments, Engels en Spaans, ik denk dat ik ooit nog een talen wonder word.
Zondag middag waren we weer op Kokomo beach te vinden. Waar ik het voor het eerst in me periode koud kreeg en een shirt en broek aan trok over me bikini.
's avonds stond ons ik hou van holland moment weer op het programma.

Djaluna begon laatste werk week bij Betesda. Een raar idee. En begon ook het afscheid nemen van de eerste mensen. Maandag en dinsdag verliep rustig.

Woensdag was ik jarig en werd ik 23 jaar. Maar er moest ook nog gewerkt worden bij Betesda. De bewoners werden getrakteerd op een boterham met hagelslag en bij het juice moment op de ochtend kregen ze allemaal een stuk friese kruidkoek met boter. De mensen waren heerlijk aan het smikkelen.
Van Evelien nog een cadeautje gekregen een koffiemok voor op me nieuwe werk.
's avonds heb ik zelf poffertjes gebakken, en die waren lekker!

Donderdag was me laatste dag! snik, snik! Ik was alleen dus het ontbijt was weer een logistieke planning en verliep goed. Maar een deel van de bewoners had gespookt 's nachts en viel halverwege de ochtend in slaap ondanks dat ik ze wakker probeerde houden.
's middags deed ik boodschappen en ging ik op pad voor wat cadeautjes voor thuis.
's avonds ging met Bianca wat drinken in de stad, waar het weer super druk was. Er was een soort kerstkoop avond met allerlei bandjes op straat. Bianca ging nog op de foto met de kerstman. Maar we gingen wat drinken bij Iguana Cafe aan het water met uitzicht op de pondjesbrug die met extra lichtjes zijn versiert.
Daarna ''lekker'' naar bed. Ik kwam een spin (een grote spin) tegen toen ik me tanden aan het poetsen was. Ik dacht ik vermoord hem met kakkerlak spray maar dat werkt natuurlijk niet..... hij ging alleen maar harder lopen... rent dat beest zo onder me bed. Ik ben met kleren in me klamboe en daar omkleden en zorgen dat me klamboe hermetisch afgesloten was.
Redelijk geslapen maar toch niet helemaal ontspannen.

Vrijdag ochtend om 6 uur al wakker (das niet leuk op je vrijedag/vakantie), uit gehouden tot 7 uur. Toen gedoucht, bed afgehaald en in de was machine, badkamer en kamer gesopt, ontbeten en nu me berichtje aan het typen. Verder staat er vandaag nog op het programma dat ik arke moet bellen om mijn vlucht te bevestigen, keuken soppen omdat komende week geen schoonmaakster komt en ik toch een schone keuken wil mijn laatste week.

Na het schoonmaken begint me vakantie echt. Zaterdag doen we boodschappen voor kerst.
Zondag ochtend ga ik naar de kerstdienst, 's middags naar het strand en moeten we Joris een vriend van Bianca ophalen van Hato (vliegveld).
Met kerst vertoeven wij op het strand met een lekkere maaltijd. de resterende dagen gebruiken we om te toeren over Curaçao.
Vrijdag middag/avond zal ik terug vliegen naar Nederland.

Waarschijnlijk is dit voorlopig mijn laatste berichtje hier op de blog. Straks in april volgt Aruba.

tot over 1 week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 11228

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: