e tercera siman ya ariba - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu e tercera siman ya ariba - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

e tercera siman ya ariba

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

De derde week alweer voorbij, de tijd ga hier heel snel.

Afgelopen weekend was lekker bezig.
Zaterdag had ik 's ochtends met Joel van de Kerk afgesproken. Was een gezellig gesprek. Een aardige man en gelijkgestemde meningen.
's avonds was ik gezellig een spelletje aan het spelen met Sabine en Bianca viel de stroom uit en natuurlijk wel een boel kaarsjes in huis maar geen werkende lucifers :( toen maar gevlucht naar Cabana een leuke beachclub.
Zondag was ik eerst naar de kerk en daarna lekker naar het strand geweest met Bianca.

En toen moest er weer gewerkt worden.
Maandag stond ik weer in de zorg. Bij de ochtendverzorging liep er een krab over zaal. Die blijken tijdens het regenseizoen nog wel eens aan de wandel te gaan hier. Maar aangezien we met alleen maar vrouwen waren was er enige paniek. Maar met een bezem hebben we hem naar buiten gelanceerd.

's avonds had ik weer een afspraak met Joel en heb ik Chandell ontmoet van Campus Crusade (deze organisatie lijkt op Agape in Nederland en heeft links met Athletes in Action). Crusade werkt op verschillende manier op Curacao, ze hebben scholen, radiostation, tv studio en de newsong kerk.. Verder richt Crusade zich op de studenten van de universiteit van Curacao waarvoor zij een site hebben gestart waar studenten met vragen enzo terecht kunnen.
Binnenkort ga ik een keer daar naar de kerk.
Wat kerk van de Nazarener betreft gaan we nu een vragenlijst invullen om gegevens van het eiland te verzamelen dat gaat van vragen hoeveel mensen wonen er op het eiland,waar word het geld mee verdient tot hoe is de gevangenis enzo.
Via deze vragenlijst willen we er achter komen wat we als kerk van de Nazarener kunnen toevoegen op Curacao. Het streven van de kerk is dat er in elk land van midden Amerika en de Cariben een Kerk van de Nazarener is.
een leuk weetje eer zijn hier meer dan 300 kerken.
Verder heb ik nog een t-shirt gekregen van de Spaanstalige NJI (jeugdclub van de kerk van de Nazarener) met een mooie tekst!
amados a ser como Cristo amando a otros en nuestro mundo.
geroepen om als Christus te zijn door anderen lief te hebben in onze wereld.

Dinsdag was een hele warmen dag om te werken want de stroom viel een aantal keer uit en dan stoppen dus ook je ventilatoren ermee :(.
Dus 's middags na me werk lekker genoten van wat ijs!
Volgende week ga ik mijn zorg taken uitbreiden door met de medicijn ronde mee te lopen en complexere handelingen te doen dan alleen het wassen.

woensdag en donderdag waren het weer activiteiten dagen. Naast het ontbijtproject heb ik met verschillende bewoners individueel activiteiten gedaan.
Zo heb ik grandioos verloren met een potje dominoos (daar zijn die oude mensen hier verrekte goed in.)
En heb ik met een meneer balletjes overgerold en hij ging er helemaal van stralen. Daar doe je het voor die ogen die dan gaan twinkelen.
En toen was de werk week alweer voorbij en begon vanmiddag om half 1 mijn weekend!

Vanmiddag ging ik samen met Bianca naar de Albert Heijn ( ja die hebben ze hier ook! ideaal voor de dingen die je niet in de andere winkels kan vinden.)
Hier vond ik de appeltaart die me vader heeft gemaakt! dus deze meegenomen om die lekker te eten, en ook geraspte kaas meegenomen (want dat is verder niet te vinden op Curacao) voor over mijn macaronie vanavond. Na drie weken hier ook eindelijk gele paprika gevonden want die was er tot nu toe niet.

Nou dat was mijn week weer zo ongeveer.
Ayo



  • 21 Oktober 2012 - 13:58

    Lyda Riedstra:

    Lieve Anne,
    Ik ging me steeds schuldiger voelen omdat jij zo trouw je ervaringen aan ons meedeelt en ik nog niets van me had laten horen. Momenteel zit ik te ploeteren voor een tentamen dat me veel moeite kost. Half november doe ik tentamen en hoop ik daarna in rustiger vaarwater te komen.
    Met genoegen lees ik je belevenissen. De zorg is inderdaad op een veel lager peil dan we in Nederland gewend zijn, maar je leert het meest in zulke situaties. Er wordt veel improvisatievermogen van je verwacht wat later alleen maar in je voordeel zal zijn. Ik vind de zorg in Nederland soms wel veel te "zorgelijk"; al die veiligheidseisen komen naar mijn idee de spontaniteit niet ten goede. Wat heerlijk dat je kunt genieten van de kleine dingen van de mensen, waar het omgaat, om je heen. Dit was voor mij ook reden om in de zorg te (blijven) werken. Geniet nog maar lekker van al het goeds op Curacao, Lyda.

  • 21 Oktober 2012 - 13:58

    Lyda Riedstra:

    Lieve Anne,
    Ik ging me steeds schuldiger voelen omdat jij zo trouw je ervaringen aan ons meedeelt en ik nog niets van me had laten horen. Momenteel zit ik te ploeteren voor een tentamen dat me veel moeite kost. Half november doe ik tentamen en hoop ik daarna in rustiger vaarwater te komen.
    Met genoegen lees ik je belevenissen. De zorg is inderdaad op een veel lager peil dan we in Nederland gewend zijn, maar je leert het meest in zulke situaties. Er wordt veel improvisatievermogen van je verwacht wat later alleen maar in je voordeel zal zijn. Ik vind de zorg in Nederland soms wel veel te "zorgelijk"; al die veiligheidseisen komen naar mijn idee de spontaniteit niet ten goede. Wat heerlijk dat je kunt genieten van de kleine dingen van de mensen, waar het omgaat, om je heen. Dit was voor mij ook reden om in de zorg te (blijven) werken. Geniet nog maar lekker van al het goeds op Curacao, Lyda.

  • 21 Oktober 2012 - 13:58

    Lyda Riedstra:

    Lieve Anne,
    Ik ging me steeds schuldiger voelen omdat jij zo trouw je ervaringen aan ons meedeelt en ik nog niets van me had laten horen. Momenteel zit ik te ploeteren voor een tentamen dat me veel moeite kost. Half november doe ik tentamen en hoop ik daarna in rustiger vaarwater te komen.
    Met genoegen lees ik je belevenissen. De zorg is inderdaad op een veel lager peil dan we in Nederland gewend zijn, maar je leert het meest in zulke situaties. Er wordt veel improvisatievermogen van je verwacht wat later alleen maar in je voordeel zal zijn. Ik vind de zorg in Nederland soms wel veel te "zorgelijk"; al die veiligheidseisen komen naar mijn idee de spontaniteit niet ten goede. Wat heerlijk dat je kunt genieten van de kleine dingen van de mensen, waar het omgaat, om je heen. Dit was voor mij ook reden om in de zorg te (blijven) werken. Geniet nog maar lekker van al het goeds op Curacao, Lyda.

  • 28 Oktober 2012 - 16:20

    Lyda Riedstra:

    Hallo Anna,
    Je foto's zijn prachtig. Ook ik heb Evelien verschillende grotten bezocht; ze zijn prachtig, vooral als het gepaard gaat met harde geluiden, wat in zo'n omgeving fascinerend klinkt. Je maakt leuke tripjes en geniet er maar lekker van. Afgelopen week heeft Evelien weer meegedaan aan een tentoonstelling in het kader van borstkanker; ze heeft daarvoor sieraden gemaakt. Op haar e-mailadres kun je het zien: jewelry@eveliensipkes.com.
    Geniet maar lekker komende tijd; het is zo voorbij, Lyda.

  • 28 Oktober 2012 - 22:47

    Anne:

    Hoi Lydia,
    Het bevalt zeker heel goed hier. Zaterdag middag was er een braderie volgens mij heb ik toen in een van de kraampjes de sieraden van Evelien zien liggen! Zagen er mooi uit.
    De grotten waren inderdaad super mooi.
    Groetjes Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 11235

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: