Sint Nikolas yega - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu Sint Nikolas yega - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

Sint Nikolas yega

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia allemaal,
en alweer een week voorbij.... soms heb ik het idee dat ik alweer bijna thuis ben zo snel gaat de tijd.
Maar nu mijn belevenissen van deze week.

Djasabra (zaterdag) Kwam Sinterklaas aan in Willemstad! De boot werd begeleid door allemaal kleine bootjes. De boot was geen stoomboot maar een sleepboot van de haven. Oja Sinterklaas houd hier van vroeg opstaan want die oude man kwam al om 8 uur aan!
Het leek of alle kinderen van heel het eiland naar het Brionplein waren gekomen. Super druk! Hier geen kindjes in pietenpakjes, maar ze hadden allemaal een shirt met een leuk plaatje van Sinterklaas er op met 2012 erop.
De pieten waren niet alleen zwart hier maar ook geel, blauw en rood kortom regenboog zwartepieten.De Sint was wit gesminkt maar hij zag er qua kleur niet echt gezond uit. Nadat we de intocht hadden bekeken zijn we ons ontbijt gaan halen bij het Wilhelmina plein waar onze stamcafe zit.

Djadumingu (zondag) zijn we 's middags lekker naar porto marie (strand) geweest. Heerlijk gesnorkeld er waren veeeeel vissen en ook grote vissen! Daarna heerlijk een frozen cappuccino gedronken en daar mijn

top4 van koude cappuccino gemaakt!
1. Frozen cappuccino van Porto Marie
2. Frappuccino van Starbucks
3. Frozen cappuccino van Wilhelmina Plein
4. Frozen Virgin cappuccino van Cabana Beach

Djaluna (maandag) start van een nieuwe week, ik heb de hele week bij de activiteit gewerkt. Een voordeel daar aan is dat je kan uitslapen (half8 uit bed) en dat jeom 12.00 uur weer vrij bent!
Op maandag werden we verdeelt over verschillende bewoners waar we individueel activiteiten mee gingen doen. Dus ik ging nagels knippen en lakken bij een mw. die me normaal uitmaakt voor heks omdat ik dan met medicijnen kom. Het was leuk om te zien dat ze me nu een stuk aardiger vond.

Djamars (dinsdag) is de nagel verzorgingsdag en het was volle bak want veel dames wilden nieuwe nagellak en een aantal heren weer korte nagels. Dus ik heb een nieuwe vaardigheid geleerd dat van nagels lakken.
Een nieuwe mw. van de PG kwam ook maar die was nog heel gespannen en hield daardoor alle stijf dus van nagels lakken kwam het niet. Haar heb ik gemasseerd en daar werd ze helemaal relaxt van!

Djarason en Djaweps (woensdag en donderdag) stond in het teken van de sinterklaas voorbereidingen! een aantal bewoners hebben mooie kleurplaten gemaakt. De stoombootjes zijn gemaakt en de slinger voor het welkom van Sinterklaas is bijna klaar. Volgende de week vrijdag word het Sinterklaas feest met de bewoners gevierd.

De middagen dat ik vrij was heb ik mij vermaakt met uitzendinggemist (superfijn dat je dan je bekende programma's hier kan blijven volgen.) en in de stad te zijn en mensen te kijken. Afgelopen week was het erg druk met cruiseschepen het hoogte punt was woensdag toen er in totaal 5 cruiseschepen waren aangemeerd.
De Aidaluna: 2040 passagiers
Horizon: 1752 passagiers
Rotterdam: 1316 passagiers
Grand Princess: 2600 passagiers
Carnival Freedom : 3783 passagiers
kortom een invassie van 11.491 toeristen! overal waar je keek waren toeristen. Ik ben lekker op de lounge banken van de starbucks gaan zitten met een tijdschrift en heb heerlijk mensen bekeken! Grappig om te zien dat de meeste eerst een bezoek brengen aan de starbucks om koffie te drinken en te skypen met familie (dan zie je trouwens de leukste dingen gebeuren zo kwam er een amerikaan met een roze laptop tegenover me zitten). Het is een gezellige boel dan in de stad, het enige wat dan irritant is dat ze heel langszaam lopen en allemaal naaste elkaar en dan ook nog overal gaan stil staan midden op de stoep om foto's te maken. Maar desondanks een gezellige drukte.

Djabierne (vrijdag) normaal zit ik nu bij de Starbucks dit bericht te typen maar vandaag word mijn wasbak gerepareerd want die lekt en daarom moet ik thuis zijn...

Oja nog de meest aparte situatie tot nu toe hier op het eiland.
Ik liep naar Betesda toe. Ik sluit het hek af van het huis en loop de hoek om! Stopt er in eens een auto. ik zeg netje bon dia en wens heb een fijne dag, vraagt de jongen ineens heb jij een vriend? ik zeg nee. vraagt hij wil jij mijn vriendin zijn! Ik nog beleeft nee, mag ik je nummer? uhh nee! wil jij mijn nummer? uhh nee! en toen heb ik me omgedraaid en ben rustig weg gelopen. Maar zo makkelijk kan dus een vriend krijgen op Curacao. Maar het leek me toch niet zoon goed idee.

nou dat was het weer
mijn foto ruimte hier is vol dus kijk voor foto's op:
https://plus.google.com/photos/107033486261832594775/albums/5801579893363466929?hl=nl
of via mijn facebook
Ayo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 11265

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: