laatste warme weekje en 2 koude weekjes.... - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Anne Haan - WaarBenJij.nu laatste warme weekje en 2 koude weekjes.... - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Anne Haan - WaarBenJij.nu

laatste warme weekje en 2 koude weekjes....

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Januari 2013 | Nederland, Velserbroek

Hoi allemaal,
dacht laat ik even een afrondend stukje schrijven.

Mijn laatste week was een week waarin ik lekker vrij was!
Het was wel moeilijk om dag te zeggen tegen alle lieve mensen die ik op Betesda heb leren kennen. Gelukkig ben ik straks weer wat dichtebij ze en krijg ik af en toe leuke foto's van de bewoners.

Mijn laatste weekend hebben we lekker relaxt gedaan! (we hadden vanaf zaterdag het huis voor ons zelf want onze huisbazen gingen op vakantie) We hebben in de stad vertoeft en natuurlijk op het strand.
Zondag ging ik naar de Kerstdienst van de kerk en zegt Bianca mag ik mee. Waarop ik zei natuurlijk iedereen is welkom en het is natuurlijk gezelliger met ze tweeën (en een voordeel dat ik niet op zondagochtend op een busje hoef te wachten)
De kerstdienst was al op zondag omdat de kerk geen eigen gebouw heeft en de bioscoop met kerstavond gewoon open is.
We hebben lekker gezongen, de kinderen van de kidschurch deden een leuke provosorische musical.
's middags nog lekker op het strand geweest.
Aan het eind van de middag moesten we naar het vliegveld (Hato) om het bezoek van Bianca op te halen.

Maandag ochtend was het plan om de Christoffelberg te beklimmen, omdat het snel warm is moet je dat zo vroeg mogelijk doen. Dus wij vroeg opgestaan om wanneer het park open gaat om half8 die berg te bestormen.
Kwamen we om even over half8 aan bij de ingang blijkt de berg dicht te zijn....... Ja daar sta je dan om effe over half8. Besloten om dan maar ons rondje Westpunt te doen. We zijn door gereden naar het westelijkste puntje van het eiland. Rond 8 uur stond ik aan het druillerige strand van Westpunt waar we toch wat leuke foto's hebben kunnen maken (waarschijnlijk al gezien op facebook)
's middags klaarde het weer op en moest ook Joris (bezoek van Bianca) geloven aan een bezoek aan ons lievelingsstrand Kokomo beach waar we lekker gingen zwemmen en snorkelen.
Oja we gingen ook nog boodschappen doen voor de kerst, de supermarkt, de parkeerplaats eigenlijk alles was een chaos.

Djamars ta Pasku!
het was eerste kerstdag! al voelde het niet helemaal als kerst.
We hadden bedacht dat we met kerst lekker op het strand gingen picknikken. We gingen naar Grandi Kenepa (grote knip), dit is een van de weinige zandstranden die natuurlijk is en het heeft de meeste blauwe zee zo blauw had ik het nog niet gezien.
We hebben dus lekker gezwommen en in de zon gelegen( deze brande zeer goed mijn rug voelde 's avonds alsof hij op de barbecue had gelegen. We hebben lekker gegeten. En heb de mooiste actie ooit gemaakt en de stomste ik liet al onze watermeloenen in het zand vallen omdat je met natte handen geen kom moet gaan aanpakken... dus dat waren onze watermeloenen dankzij mij.... Aan het eind van de middag hebben we nog een paar leuke foto's gemaakt.
's avonds hebben we gebarbecued eigenlijk Anne was de barbecueer en Bianca en Joris de opeters.

2e kerstdag zijn we 's ochtends de stad in geweest want Bianca wilde het grootste cruiseschip dat Curacao aan doet bekijken. Helaas legde hij pas 's middags aan. Waarop Bianca met Joris terug ging om te bekijken en effe lekker alleen thuis ging zijn! Heerlijk om af en toe alleen te zijn.

Djaweps
Bianca en Joris gingen lekker op pad samen.
Deze dag heb ik gebruikt om het pakketje van oma riedstra op te halen bij het postkantoor. Wonderbaarlijk hoefde ik maar 5 minuten te wachten in het lege postkantoor en toen we oma haar pakketje te voorschijn getoverd. Een leuk knuffeltje en een boekje.
's middags moest er ingepakt worden en mijn kamer en badkamer worden gesopt om het schoon achter te laten.
's avonds zijn we met ze drieën bij Iguana aan het water gaan eten. En heb ik een heerlijke echte kipburger op!

En toen was het de dag van terug naar Nederland gaan:-(
's ochtends hebben we nog het maritiemmuseum bezocht wat erg interestant was. Het liet de scheepvaart rondom het eiland zien vanaf het begin dat Curacao bewoont is en wat voor invloed dat op het eiland had.
Na het museum heb ik nog wat souveniertjes gekocht voor thuis en hebben we nog een heerlijke fruitshake gedronken.
Bianca en Joris hebben me om 4 uur naar Hato gebracht ik wou op tijd zijn want het kan heel druk zijn bij de incheck balies. Na afscheid genomen te hebben van Bianca en Joris was het wachten..... en wat duurt wachten dan lang.
Mijn vlucht ging eerst naar Aruba waar we nog mensen moesten afzetten en ophalen. Het vliegtuig was al niet vol toen we instapte, maar toen op Aruba de laatste mensen van board gingen en er nauwlijks mensen in kwamen was het duidelijk dat we met een bijna leeg vliegtuig terug zouden vliegen naar Nederland. En een bijna leeg vliegtuig is lekker want dan kan je andere plekken zoeken en de optimale houding voor slapen aannemen. Hier door heb ik toch een uurtje of 4a5 geslapen. waardoor het toch nog snel ging. En de piloot had snel gevlogen want we lande een uur eerder op Schiphol (mama vertelde dat papa nog nooit zo snel had gereden op de snelweg om op tijd te zijn) De koffers duurde eventjes. De douane ging snel omdat de douane mannetjes en mw. met een koffer vol lolly's interresanter vond. Na de koffer van die vrouw gingen allemaal zakken lolly's nogmaals door de scanner. Maar daardoor hoefde mijn koffers gelukkig niet open en kon ik snel naar papa,mama,opa en oma! Want die stonden al te wachten.

Op schiphol nog even een lekker starbucks gedronken en natuurlijk een lekker broodje met hagelslag!

Eenmaal thuis kreeg ik me verjaardag cadeautjes! Ik heb een mooie nieuwe camera gekregen en nog allemaal leuke kleine dingetjes.
de eerste kennismaking met Nederland met de kou vond ik nog wel meevallen. Maar dat veranderde nadat ik 's middags mee ging met booschappen doen. Oh was kreeg ik het toen koud dus vervolgens de hele dag onder ene dekentje op de bank gezeten.

Zondag weer lekker in me eigen kerkje al miste ik wel het swingende van de cariben. 's middags waren we op visite bij vrienden van papa en mamadie we lang niet hadden gezien.

En toen werd het oud en nieuw! Oudjaars avond gezellig spelletjes gedaan thuis. Nieuwjaars dag lekker naar het strand geweest en lekker uitgewaait! 's middags kwamen opa en oma den Haan en heb ik ze de foto's en verhalen kunnen vertellen.

De rest van de week was een beetje saai in Nederland waarin ik vooral de zon en warmte miste. Omdat het nu in Nederland niet zo is dat ik lekker naar buiten ga om in de zon een boek te lezen of te puzzelen.

Afgelopen dinsdag had ik mijn eerste gesprek met Flexicura een thuiszorganisatie in Haarlem.
Woensdag eerst lekker gymles gegeven op me oude basisschooltje en ik kon het nog steeds.
's avonds een meeloopdienst gedraaid in de thuis zorg waar ik een positieve feedback kreeg.
Donderdag heb ik mijn contract getekend bij FlexiCura om daar de komende periode te werken.
Vanmorgen heb ik mijn eerste dienst gehad in de wijk. Was leuk maar wel nog veel zoeken naar adressen en hoe clienten het gewend zijn.
Kortom het gewone leventje begint weer langzaam.

Komende periode is het zorgen dat ik al mijn papieren ga verzamelen en krijgen zodat ik eind maart weer naar de warmte kan vertrekken.

nou dat was het voorlopig!
tot bij mijn Aruba avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1637
Totaal aantal bezoekers 11217

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: