Held op slippers! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu Held op slippers! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

Held op slippers!

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon dia tur hende
En alweer is er een week voorbij. Wat vliegt de tijd zeg.

hierbij de stand van zaken op Curacao!
Overdag
Af en toe zon
temperatuur: 30°c
vochtigheid: 67%
Windsnelheid: 7 km/h O
Het is dus ongeveer 25 graden verschil met jullie in het koude kikkerlandje! brrr!

Afgelopen weekend was een heeeel rustig weekend omdat mijn huisgenote ziek was...... Gelukkig is ze weer opgeknapt.

Djaluna was het zover. Een gesprek met het Horacio Oduber Hospitaal! Het gesprek verliep goed en ze waren enthousiast. Maar natuurlijk voor het gesprek was ik al vroeg wakker van de zenuwen. oh en wat duurt te tijd toch lang als je al om 7 uur wakker bent en pas om half 11 gesprek hebt. En na het gesprek begon het wachten!

Djamars was weer een dag van hard werken. Ik deed alleen het ontbijt op de psychogeriatrie. Kortom zorgen dat 8 á 9 bewoners hun pan, papa, te of kofi a lechi naar binnen werken. Normaal heb ik op dinsdag nog een andere vrijwilligster maar die voor 4 weken naar Nederland. Ondanks dat ik het alleen deed liep het soepel. Iedereen had goed gegeten!
Na het ontbijt lekker gekleurd met een aantal bewoners.

Djarason de dag starten wat trager dan normaal. Had namelijk helemaal geen zin om uit bed te komen. Maar ik ben me bed uitgekomen. Na het ontbijt voor een aantal bewoners babytv aangezet, ze vonden het helemaal geweldig. Met andere bewoners zijn we kerst engeltjes aan het maken. een mw. heeft een alien-engel gemaakt (ze wilde namelijk alleen maar groenekrijtjes!)

Djarason was ook mijn held op slippers dag. Ik kwam terug uit betesda zou met opa en oma gaan skype voor oma haar verjaardag. Maar eerst moest ik nog even me neus snuiten want die kriebelde ontzettend! Dus ik snuit me neus en doe niet het licht aan in het toilet. Gooi ik me papiertje in de toilet en trek door. Zie ik in ene 2 pootjes bewegen. Uit een schrik beweging spring ik naar achter en doe de snel de deur dicht. Maar dacht ik moet toch weten wat er zit. Dus de deur weer open.. Kijk ik in het toilet kijken twee oogjes van een bloublou hagedis me aan (ongeveer 30 cm lang). Gelukkig was Brian thuis en ben ik naar hem toegelopen en gevraagd of die alsjeblieft die hagedis uit het toilet wilde halen. Hij keek me aan en begon te lachen.
Brian probeerde hem weg te spoelen maar dat lukte niet. Dus de enige optie was eruit tillen. Maar dat vond de blou blou niet zo leuk en probeerde nog te bijten maar dat lukte niet. Maar ik ben blij dat ie weg is maar kijk nou wel eerst goed voor ik naar het toilet ga. Ik denk dat als Brian er niet was geweest dat ik de deur dicht had gelaten en had gewacht tot hij thuis kwam. Ik durf veel maar dit durfde ik nog niet wie weet een volgende keer wel.
(gelukkig ken Curacao geen dodelijke giftige beesten)

Djaweps een rustige dag op betesda. Er was kerk dus veel bewoners gingen naar de mis. Ik ging nog een potje dammen met een meneer maar het potje was zo slaap verwekkend dat ik hem een paar keer moest wakker maken. Dus dammen ging het vandaag niet worden voor hem. Volgende week een nieuwe kans voor hem.
's middags was mijn weekend begonnen en dat werd begonnen met de was....

djabièrnè ik moest om half7 's ochtends even naar het toilet. En dacht even op me telefoon kijken. Ik zag 4 nieuwe mailtje. Niks raars denk je dan want die staan er standaard. Meestal is het alleen maar reclame. Maar vanmorgen niet. Een mailtje van koraal het detacheringsbureau waar me ik bezig ben voor Aruba. In de mail, proficiat met je baan op Aruba... in de bijlage van de mail zit je concept contract! Nog niets van het Horacio Oduber hospitaal gehoord want die zeiden reactie krijg je ben van de week. Maar ik heb dus wel alvast mijn concept contract op zak!!!! Dus 1 april vertrek ik voor 2 jaar naar Aruba!! Maar als je dat nieuws hebt gelezen kan je natuurlijk niet meer slapen.

Ik zal jullie wat vertellen over Aruba en het Horacio.
Aruba is een land binnen het Koninkrijk der Nederlanden, gelegen op 23 kilometer ten noorden van het schiereiland Paraguaná van de Venezolaanse deelstaat Falcón. Het behoort tot de ABC-eilanden van de Kleine Antillen. Aruba heeft een bevolking van 107.635 (2012) inwoners en met een oppervlakte van 180 km² is het ongeveer even groot als het Nederlandse waddeneiland Texel.
Als je vanuit Nederland kijkt heb je eerst Bonaire dan Curacao en als laatste Aruba.

Horacio Oduber hospitaal. De locatie van het ziekenhuis is om van te dromen.. aan het strand van het populaire palmbeach..
Is ziekenhuis heeft 350 bedden en ruim 850 medewerkers. Een groot deel van het verplegend personeel is van europese kom af. Dit komt omdat Aruba maar een klein eiland is en daardoor niet voldoende eigen zorgpersoneel heeft.
Het ziekenhuis kent alle afdelingen die in een Nederlands ziekenhuis er ook zijn. Wat wel nog anders is dat je hier nog een klasse afdeling hebt, je hebt dan maximaal 2 persoonskamer en verder alleen 1 persoons. Op de gewone afdelingen is het voornamelijk 6 persoonskamers.

Komende weken zien er als volgt uit.
Ik ben nog precies 2 weken op Curacao inprincipe vlieg ik 28 december terug naar Nederland. In Nederland ga ik dan alle papieren regelen die ik nodig heb voor mijn emigratie naar Aruba.
Komende week is mijn laatste week bij Betesda.
Me laatste weekje ga ik lekker nog genieten van hier en natuurlijk kerst vieren! Het kerstdiner ga ik samen met Bianca en Joris (Joris is een vriend van Bianca die dan hier op bezoek is) barbeknoeien op het strand!!

Vanmiddag ga ik denk lekker naar het strand om nog optimaal van het weer hier te genieten!

tot volgende week!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 11223

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: