een aparte week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu een aparte week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

een aparte week

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,
hier een berichtje van mij, wat eerder dan normaal maar ik zal vertellen hoe dat komt verder op.

Maar we beginnen bij de eerste dag van de week zondag! Deze dag was nederlands weerbeeld heeeeeel nat en een beetje koud zelfs. Ik was lekker naar de kerk geweest toen scheen de zon nog. ik kwam de kerk uit het was bewolkt. Op het busje wachten wat maar niet kwam terwijl er wel een hele hoop andere busjes reden. En toen ging het spetteren, wat harder spetteren, toen ging het regenen en toen ging het gieten! een waren tropische regenbui die de rest van de dag aanhield en het eiland heel nat maakte. Uiteindelijk was er een busje zo lief om onze kant van het eiland op te rijden. Maar dan ging niet zo makkelijk met het vele water. We reden door steegjes waar je normaal niet met je auto rijd omdat je zo een 3 cm over hebt aan weerzijde. Uiteindelijk thuis gekomen totaal koud en verzopen dat ik de neiging had om een trui aan te trekken. Maar na droge kleren was die trui niet meer nodig.
Omdat het bleef regenen zat het strand er niet in voor de zondag.

Maandag en dinsdag werd er weer lekker gespeeld en geknutseld bij Betesda. Echt super gaaf om te zien hoe bewoners in eens gaan praten en initiatief nemen. De sinterklaas slinger is af en de bewoners en het personeel vinden het erg gezellig hangen.

Woensdag gingen we wandelen. Erug leuk! Maar we waren te laat want we moesten voor Bianca nog schoenen kopen in de stad. Dus was het wandelgroepje al weg. Maar we besloten zelf maar op pad te gaan langs het koraalstrand door de mangrove waar we onze tour deden en de '' hersen'' koralen gedroogd tegen kwamen. En toen ineens zagen we een groepje lopen. Daar achteraan en vragen zijn jullie van de wandelding? Ja dat waren ze! gelukkig want het was een hele mooie tocht die we liepen en dat hadden zelf zeker niet gelopen. Als afsluiting hadden we een mooie zonsondergang. Voor de foto's kijk maar op mijn facebook want ik heb geen foto ruimte meer hier.

Maar woensdag was ook de dag dat ik de conclusie trok dat ik veel te veel geld heb uitgegeven de afgelopen maanden. En dat als ik geen werk vind het eiland moet verlaten voor het koude Nederland. Ik had wel al eens van een detacheringsbureau gehoord, ik werd daar weer op gewezen. Dus ik woensdag avond me ingeschreven bij het detacheringsbureau. Vanmorgen al een mailtje. Ze hebben geen verpleegkundige vacatures op Curacao maar wel op Aruba. De vraag of ik van eiland wil wisselen. Ik heb er vanmorgen over nagedacht. Heb ik besloten om het detacheringsbureau verder aan het werk te zetten. Vandaag en morgen ga ik alle papieren regelen die ze nu nodig hebben, zoals diploma, bigregistratie en allemaal van dat soort dingen. En dan hoop ik vanaf begin januari op Aruba te gaan wonen en werken in het ziekenhuis daar.
Dus het is een spannende periode of het allemaal lukt en dat ik nog wat langer in Caribische sferen mag blijven.

Vanmiddag nog lekker even op het strand geweest en gesnorkeld, er waren veel vissen en ook best wel grote vissen.

Nou morgen ga ik eerst Sinterklaas vieren met de bewoners van Betesda en daarna door naar de stad voor scannen van wat papieren en daarna gaan we weekend vieren!

nou dat was hem weer!
ayo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 11218

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: