imprenta siman! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu imprenta siman! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

imprenta siman!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Hej allemaal,

Djasabra was habri dia!
Waar Betesda al een week voor in rep en roer was, was eindelijk aangebroken de Open dag!
Na lekker uitgeslapen te hebben ging ik samen met Bianca naar Betesda waar ik zelf de rondleiding kon geven. Er stonden allerlei standjes met informatie van stichtingen die direct of indirect ook betrokken zijn bij Betesda. Door het laboratorium kon je de bloeddruk en bloedglucose laten meten. Ik ben gezond verklaart prima bloeddruk en glucose waarde.
Ik heb Bianca het huis laten zien en verteld waar ik voornamelijk aan het werk ben.
We hebben onze eerste echte antiliaanse hap op Patetchi (weet niet meer hoe je het schrijft) dan zit er in bladerdeeg kip of andere dingen erug lekker!! De bewoners vonden het ook erg gezellig en genoten van alle aandacht.
’s Middag gingen we lekker relaxen op het strand bij Porto Marie een heel mooi strand met ook hele leuke vissen!

Zondag ging ik naar een echte Curaçaose kerk waar de dienst volledig in het papiaments was. De dienst duurde ook wat langer dan de Nederlandse kerkdiensten. Hij duurde 3 uur!!! Oja ik zal jullie vertellen naar welke kerk ik was de kerk heet New Song. Die titel deed het eer aan want ik denk dat van de 3 uur er 2 uur gezongen is ongeveer. Het andere uur was gebed met elkaar en denk een preekje van een kwartiertje. Het bidden was heel gaaf want je merkte dat God echt aanwezig was. Er werden mensen aan geraakt en genezen. Een vrouw die hinkend naar voren kwam omdat haar voet pijn deed en huppelde terug naar haar plek. En zou waren er nog meer bizarre dingen. Het was een indrukwekkende ochtend.

’s Middags ging ik samen met Bianca naar de open monumenten dag. Heel veel oude landhuizen/villa’s. Heel leuk om de verhalen te horen van de huizen. Helaas zijn er een heleboel zeer vervallen, maar er staan er een paar te koop! Dus houd je van klussen en wil je op een mooi eiland wonen dan moet je je slag slaan!

Maandag en dinsdag werd er weer gewoon in de zorg gewerkt. Maandag hadden we een acute situatie van een meneer die heel benauwd was geworden. Hier word dan heel veel gekeken naar de zichtbare conditie van de patiënt, waar we in Nederland vaak naar de getalletje kijken van een saturatie meter(om zuurstof te meten). Was interessant om te zien hoe zij handelen.

Woensdag en donderdag weer gezellig activiteiten gedaan met de bewoners op de PG. Het is leuk om te zien dat bewoners echt actiever worden. Een mw. heeft van de week voor het eerst wat gebrabbeld tegen me, daarvoor was het alleen knikken of wijzen je zag wel altijd aan haar gezicht dat ze genoot van dus dat is super leuk.

vanmorgen is dus lekker me weekend begonnen! Mijn vrijdag ochtend startte bij de starbucks! En daar heeft de kerst zijn intrede gedaan. De kerstboom en de muziek staan aan. De bekers zijn in kerststyle dus de kerst kan beginnen.
Na de frappucinno heb ik bootjes gekeken (lees grote boten) en krabbetjes observeren op de rotsen. Tussen door nog geschuild voor een harde regenbui!
En toen weer terug naar huis in de overvolle bus want ook voor alle scholieren begint het weekend en dat merk je dan op het busstation.

nou dat was mijn weekje weer.
ayo

  • 09 November 2012 - 22:45

    Dorina:

    Woh, 3 uur, das wel heel lang! En voelde het ook zo lang?
    Echt leuk om je verhalen te lezen... Een een foto van zo'n heerlijke Starbuckstractatie doet mij wel watertanden....
    :)

  • 09 November 2012 - 22:49

    Anne Den Haan:

    hej Dorina! Na 1,5 uur zingen had ik wel van wanneer komt de preek en toen duurde dat nog wel ff. Je kan jezelf ook aanbieden voor een bediening op Curacao dan kunnen we samen starbucks koffie drinken en een mooie kerk starten!
    groetjes Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 11213

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: