e siman pasa - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu e siman pasa - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

e siman pasa

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,
alweer is er een week voorbij!

Na een rustig maar warm weekend, moest er weer gewerkt worden. Maandag en dinsdag ben ik geheel ingewerkt om als verantwoordelijk verpleegkundige de afdeling te runnen.
Wat in hield medicatie uitzetten en delen, werkindeling maken, de overdracht voorlezen ( ja hier leest de verantwoordelijke de rapportage voor aan de dagdienst en avonddienst), de bestelling van het magazijn aannemen en checken, doktersvisite lopen (dat kan ik alleen niet doen want onze dokter spreekt spaans en maar een klein beetje papiaments en ik kan nog lang niet visite lopen in het papiaments). Dinsdag heb ik eigenlijk bijna geheel zelfstandig gedraaid en had ik me achterwacht nauwelijks nodig. Het is fijn om weer steeds meer met verpleegkundige taken aan de slag te kunnen. Dinsdag middag kreeg ik te horen dat ik 's middags de enige verpleegkundige in huis was, gelukkig geen acute dingen gebeurd want dan kan ik nog niet optimaal handelen. Maar het is fijn dat ze me verantwoordelijkheid geven en me laten verder ontwikkelen.

Verder merk ik dat het papiaments steeds een beetje meer kan volgen zo lang ze maar rustig praten. Zelf praten is nog moeilijk inmiddels ken ik worden maar nog lang niet zo veer om er een zin van te maken.

Bij de activiteiten heb ik de eerste vergadering van beleving gerichte zorg
mee gemaakt leuk om te zien hoe de afdeling psychogeriatrie stap voor stap zich ontwikkeld. Ben er inmiddels we achter gekomen dat je dingen hier rustig moet veranderen. Zo zijn ze hier al een maand bezig met zorgen dat tafels bij het ontbijt project van de somatiek in groepjes komen te staan in plaats van in een grote u. Maandag gaat het dan eindelijk gebeuren. Maar als ik het voor het zeggen had dan stond het allang anders. Maar ja dat is het verschil van aanpakken in Nederland en hier.

Donderdag bestond Betesda 24 jaar. Hiervoor moesten verschillende ruimtes versierd worden waar ik bij hielp. En er was een speciale kerkdienst waarbij de monsieur van de katholieke kerk de dienst dient. De hele dienst was in het papiaments dus van de inhoud niet zoveel meegekregen. Na de dienst kregen de medewerkers en bewoners een lekker stukje taart.

En toen begon op donderdagmiddag me weekend! 's middags lekker met de familie thuis ge skypt terwijl zij aan het avondeten waren dus das wel grappig de tafelgesprekken waren weer als vanouds. En ook nog even met opa en oma geskypt wat fijn dat ik zulke moderne opa en oma heb.

Van de week het eerst kaartje uit Nederland ontvangen deze heb ik mooi opgehangen bij de andere kaartjes. Kaartje hier naar toe duurt ongeveer 2 weken en van hier naar Nederland 1 week.

het weekend gaan we wat leuke dingen doen. Zaterdag is het open dag van Betesda waar ik met Bianca naar toe ga en zondag is het open monumenten dag en dan gaan we wat historische gebouwen bekijken die normaal niet toegankelijk zijn.

Oja en er zijn twee nieuwe huisgenoten bij gekomen dus afgelopen week hadden we een vol huis! Helaas vertrekt dit weekend en van hen alweer want die was er maar voor week.

Nou ik weet verder niet meer wat ik moet schrijven!
dus tot volgende week maar weer!
ayo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 11215

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 April 2015

Werken op Aruba

28 September 2012 - 01 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: