1 maand op Curacao!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu 1 maand op Curacao!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Haan - WaarBenJij.nu

1 maand op Curacao!!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,
Er is alweer een week om! wat gaan de dagen snel!
Afgelope zondag heb ik trip uniek gedaan! En het was uniek!! De trip werd door Stichting Uniek Curacao georganiseerd, zij willen alle unieke plekken beschermen maar wel de bevolking de kans geven om die plekken te bezichtigen. Zonder gids kom je namelijk echt niet op die plekjes.
Het was vroeg opstaan en het had de hele nacht ontzettend geregend en heel veel en hard ge onweert. (aan die onweer wen je, want die is er bij bijna elke regenbui!)
Om 9 uur stapten we in de jeeps om naar onze eerste locatie te gaan! De vlakte van Hato, Door de regen was het daar erg nat en blubberig. Bij de eerste meters op het terrein was het al duidelijk dat je hier niet met de huurautootjes kan rijden! De voorste jeep heeft op de vlakte van Hato 2 keer vast gestaan. Bij Hato hebben we 2 grotten bezocht 1 waar je egt moest kruipen en tijgeren om er door te komen (ik snap heel goed dat de slaven zich daar gingen verstoppen want daar komt een chique landeigenaar echt niet!) de 2e grot was een oude voodoo grot waar de slaven hun offers deden. Toen ze de grot voor het eerst ontdekte lagen er tientallen babyskeletjes die geofferd waren daar. Het was wel apart om daar rond te lopen.
Na dat we bijna de hele ochtend op de vlakte van Hato waren geweest gingen we naar een baai waar je schildpadden kon spotten, je moest echt heel geconcentreerd kijken. Ik heb 2 of 3 schildpadden gezien.
Daarna gingen we door naar het spuitgat, dat is een gat bij de rotsen en zee en als de golven hard in het gat komen spuit het eruit! Echt bijzonder om te zien.
De laatste stop was de blauwe kamer. De blauwekamer is een grot in zee. Je kan er alleen in komen door onder water te zwemmen. In de blauwe kamer is een blauwe kleur en heeeeel visjes echt super gaaf!!!
Na een hele lange dag kwamen we om half 8 weer lekker thuis.

Maandag en dinsdag moest er weer in de zorg gewerkt worden. Dinsdag heb ik een dag meegelopen met de verantwoordelijk ziekenverzorgende van de afdeling. Zij deelt van alle bewoners de medicatie! en dat is een hele dagtaak. ze geven hier namelijk nog heel netjes de medicatie op de juiste tijden. Bijvoorbeeld een maagbeschermings tablet moet minimaal 30 minuten voor de maaltijd gegeven worden, in Nederland word het gewoon met de andere medicijnen gegeven en meestal pas na de maaltijd ingenomen. De meeste medicijnen hier zijn het zelfde er waren er maar 3 ofzo die ik niet kende. Heb na 4 niet geprikt te hebben eindelijk weer geprikt al was het maar een fraxiparine prikje.
De verantwoordelijke is er ook voor de doktersvisite en de handelingen waar andere collega's niet bevoegd voor zijn.
Het was leuk om weer wat uit te breiden qua handelingen.
's avonds was ik samen met Bianca gaan eten bij wilhelmina plein (ons stamcafe). Ik had geen zin in koken maar wel in echt eten. Dus daar onze daghap Lasagna gegeten voor 6 euro (12 gulden).

Woensdag en donderdag heb weer lekker activiteiten georganiseerd. Met verschillende bewoners gepuzzeld, gekleid, gekleurd en met balletjes gespeeld. echt leuk hoe je mensen ziet genieten dan.
Verder hebben we een nieuwe vrijwilligster erbij een meisje van mijn leeftijd en ook verpleegkundige die als goed is ook 1 dag activiteiten gaat doen en mogelijk ook in de zorg gaat werken. Echt leuk heb haar veel kunnen vertellen over wat ze kan gaan doen.

Woensdag middag was ik samen met Bianca naar het postkantoor geweest om postzegels te halen, dan mag je dus heel leuk een nummertje trekken en rustig op je beurt wachten (terwijl de dames achter het glas lachen en praten) We hadden nummertje 176 en we kwamen binnen bij nummertje 158 kortom heb geduld! Toen had ik nog een geniale actie door te gaan schudden met een open portemonee waardoor al met muntjes door het postkantoor vlogen. Maar we hebben onze postzegels gekregen en konden onze kaartjes op de bus doen.

En toen begon op donderdag middag half 1 mijn weekend en die is lekker nog helemaal leeg! heerlijk uitslapen en alleen doen waar je zin in hebt!

Ayo

• 27 Oktober 2012 - 11:13

Saskia:

Heel leuk om je verslag te lezen. Net alsof we om een hoekje met je meekijken. Je schrijft het ook zo leuk.
    Groetjes Saskia